Portugalská rally 2013

15.4.2013
Naším třetím závodem na Mistrovství světa v rally byla šotolinová Vodafone Rally de Portugal 2013, která se konala 11.-14.04.2013. Po netypicky dlouhé zimě jenž panovala u nás na severu Čech jsme se již těšili na slunné, teplé pobřeží Atlantiku.

 

Mechanici s naloženými trucky, tréninkovým a rally autem vyrazili na cestu dlouhou 3.000 km s předstihem. Zbytek týmu za nimi dorazil do portugalského města Faro v neděli. V pondělí jsme vyrazili 50 km severně na test. Test byl organizován pořadatelem (stejně jako ve Švédsku)  a byl určen pro všechny posádky Priority P3.  Sešlo se nás tam asi 16 týmů.

Ve čtvrtek byla odpoledne na stadionu v Algarve ve Faru (centrum rally i servis) pro všechny závodní vozy technická přejímka a večer se konal, za doprovodu ohňostroje, ceremoniální start v marině Vilamoura. Atmosféra byla úžasná. Diváci vytvořili podél celé mariny špalír a zdravili se s projíždějícími posádkami.

V pátek ráno už na posádky čekalo 5 rychlostních vložek. Dvě po 20,32 km a 18,32 km opakujících se v dvojitém sledu. Pak dlouhý 300 km přejezd do Lisabonu a 3,27 km vložka. Naše posádka Sepp Wiegand a Frank Christian začali dobře. Po 1 SS zaostávali pouze 0,1 s za Lappim ze Škoda Motorsport (stejný vůz – Škoda Fabia S2000). V druhé vložce bohužel 2 km před cílem přišel u nás defekt za pravé straně. Ještě větší smůla byla v 5 SS na krátké lisabonské rychlostní vložce. Těsně po startu Sepp trefil pravým zadním kolem zídku. Naštěstí se to obešlou pouze výměnou pneumatiky, ale ztráta 2:33,00 min byla veliká a odsunula nás po 1 dni na celkové 21. místo a 8. místo ve třídě WRC2. V pátečním 45 minutovém flexi servisu měli naši chlapci do půlnoci co opravovat. 

V sobotu ráno vykouklo slunce, nebe zmodralo, teplota během dne byla ve stínu úžasných 26°C. Připravených 158,54 km šotolinových rychlostních vložek bylo pro nás stíhacím závodem o co nejlepší umístění a posun vpřed na lepší místa v celkovém pořadí, i ve třídě.  Na těžkých rychlostních zkouškách odpadlo na technické závady či z důvodu havárie za 2 dny celkem neuvěřitelných 70 posádek! A to posádky z celé šíře startovního pole. Nám se v sobotu naštěstí vyhnuly  všechny problémy a výsledná listina na konci 2. dne pro nás už byla mnohem více radostnější jak ta z 1. dne. Posun na celkové 12. místo a 2. místo ve třídě WRC2 bylo mnohem lepší. 

I neděle byla slunečná a bez mráčků. Do cíle zbývalo 147,64 km. 2 rychlostní vložky v dvojitém sledu přerušené 30 minutovým poledním servisem. 12/14 RZ měla 21,52 km . Na posádky však čekala ještě královská 13/15 RZ o délce 52,30 km! Až do cíle tedy nebylo pro nikoho nic rozhodnuto. Taky že jo. Začátek 13 RZ  a hned problém. Krátce po startu Sepp přebrzdil levotočivou zatáčku, nešla zařadit zpátečka. Zkoušel to několikrát než se to povedlo a mohl pokračovat v RZ. Naše zklamání při sledování online pozice v RZ naší posádky na TV bylo veliké. Pořád jsme doufali a čekali zda se rozjede či ne.  Zprávy o tom co se stalo žádné. Ztráta na 1 split time byla 6:45 min na Lappiho, ale Sepp jel alespoň dál. Ztratili jsme svou 2. pozici ve třídě a posunuli se na 3.místo a 15.místo celkově. Jaká škoda.

Autor: HJ

JUKA Motorsport

Šluknovská 4
40801 RUMBURK
Česká republika

Mobil: +420 602 487 055

Tel.: + 420 412 331 065
Fax: + 420 412 331 542
e-mail: petr@jukamotorsport.cz